Trecerea în revistă a celor trei „Noduri gordiene” ale evoluției, înseamnă indicarea celor trei obstacole de neescaladat, prin ea însăși, de către materie. Examinând pe rând, aceste trei salturi de la un nivel la altul al existenței, se demonstrează clar faptul că viața terestră nu este compatibilă cu „Întâmplarea naturală”, ci exclusiv cu „Inteligența creatoare”
I. NODUL GORDIAN BIOGENETIC (Apariția vieții)
Problema fundamentală a acestui salt constă în a stabili dacă este posibilă trecerea spontană a materiei de la structura moartă la structura vie. Adică de la dezordine la odine. Ce spun legile naturii ?
1. Legea entropiei
Principiul entropiei fizice demonstrează că: direcția de desfășurare a energiei și a mișcării se face exclusiv dinspre ordine spre dezordine sau dinspre nivelurile energetice superioare spre cele inferioare. Niciodată invers. Un fapt care demonstrează impractibilitatea trecerii spontane de la o natură dezordonată la o structură ordonată. Experiența multimilenară demonstrează, că nu poate fi învinsă niciodată această lege de fier. Nu se poate crea ordine în mod spontan.
2. Legea concordanței dintre cauză și efect
Principiul concordanței dintre cauză și efect precizează că: orice cauză posedă o natură și poate determina numai un efect de tipul propriei naturi, și niciodată de tipul altei naturi. Materia moartă are o natură. Prin urmare, cauzele și efectele acesteia nu pot depăși niciodată propria lor natura. Nu este posibil, ca, în mod spontan, o cauză din materia nevie să determine efecte care au caracter de materie vie. Un principiu care demonstrează imposibilitatea trecerii spontane de la nestructură (un tip de cauză-efect) la structură (un alt tip de cauză-efect).
3. Legea structurii metaforice
Principiul metaforei genetice precizează faptul că: materia vie este formată din pietrele de construcție ale aminoacizilor, care alcătuiesc structurile proteinelor. Cu precizarea, că aceste structuri sunt metaforice. Adică sunt „croșetate” cu cele două andrele la ADN-ului: andreaua cu rol de semnificant (codul preluării aminoacizilor) și andreaua cu rol de „semnificat (codul aranjării aminoacizilor în proteine). Un cod reprezintă ordine, și acesta nu se poate naște spontan din dezordine.
4. Legea simultaneității structurale
Principiul simultaneității structurale constă în necesitatea ca: cele trei componente fundamentale ale structurii vii – sistemul substanțial (proteina), sistemul informațional (ADN) și sistemul energetic (ATP) – să se instaleze concomitent. Nici unul dintre aceste trei substraturi nu poate determina o structură vie fără prezența indispensabilă a celorlalte două substraturi. Este nevoie de o combinare concomitentă a acestora, în timp ce evoluția le prezintă succesiv.
5. Legea reproducerii
Principiul reproducerii precizează faptul că: reproducerea, prin transferul vieții de la un individ efemer la un alt individ efemer, realizează o eternizare doar a speciei, nu și a individului. O eternizare trucată. Experiența naturii nu poate fi invocată, în acest caz, deoarece moartea nu este o problemă a naturii, ci a rațiunii. Natura nu poate recepționa sau experimenta propria moarte, ca să creeze spontan reproducerea.
6. Legea racordării cosmice
Principiul racordării cosmice a vieții terestre constă în faptul că: existența vie a acestei lumi își are izvorul de energie, în afara pământului, în marele câmp electromagnetic, de tip fotonic, al soarelui. Substanțele nutritive ale celulelor vii – glucidele, lipidele și proteinele – nu se găsesc în mod natural în natura terestră. Trebuie sintetizate. Un rol pe care-l îndeplinește regnul vegetal. Celulele vegetale se „hrănesc” cu lumina pe care o primesc de la soare. Extragerea energiei respective se produce prin intermediul clorofilei. Aceasta nu se poate naște spontan. Și nici materia vie nu poate apela la soare, mai înainte de-a fi ea însăși născută.
II. NODUL GORDIAN SPECIOGENETIC (Apariția speciilor)
Problema fundamentală a acestui salt constă în trecerea spontană a materiei de la o structură vie inferioară la o structură vie superioară. Ce ne spun principiile naturii despre posibilitatea sau imposibilitatea acestui salt material.
1. Principiul selecției naturale
Indeea de bază a evoluției speciilor aparține lui Charles Darvin care susține că: forța naturală a apariției speciilor constă în selecția naturală. Pe calea raportului dintre ereditate și variabilitate, condițiile naturale modifică structurile materiei vii și declanșează procesul trecerii de la o specie la alta. Se știe însă că entropia constituie legea de bază a naturii. O lege care nu permite, în mod spontan, decât trecerea de la ordine la dezordine. Numai o entropie controlată conștient, poate naște varietăți superioare ale celeiași specii (numai microevoluția este reală, nu și macroevoluția).
2. Principiul structurii progresive
Conceptul evoluționist susține că: natura se dezvoltă de la o specie la alta ca urmare a conflictului dintre organsime și mediu. Un mod de dezvoltare a unor structuri din ce în ce mai complexe anatomo-funcțional. Dezvoltarea structurilor organismelor superioare este de o dimensiune și de o măreție de nedescris. Structurile arhitectonice biologice sunt din ce în ce mai perfecționate, într-o măsură de-a dreptul miraculoasă, pe care natura n-o poate realiza.
3. Principiul paleontologic
Conceptul evoluționist consideră că: fosilele sunt mărturia evoluției vieții terestre. Și anume, că vestigiile biologice ar fi distribuite în straturi mai vechi pentru vietățile îndepărtate și în straturi mai recente pentru vietățile din vremurile mai apropiate. Trebuie înțeles însă faptul că aceste resturi biologice sunt foarte rare și în fragmente, care pot fi foarte greu de reconstituit, și care pot fi explicabile și creațional. Și, de asemenea, stabilirea duratei de timp este foarte relativă. Aceste rămășițe sunt pur și simplu expresia dispariției vietăților terestre în condiții catastrofice care duc la deteriorarea unor vietăți.
4. Principiul mutației
Se declară pe un ton evoluționist din ce în ce mai mult că: fenomenul de mutație este imboldul natural de ordin structural al speciilor terestre. Se știe însă că mutația este o transformare rară și de obicei de ordin negativ, având efect de speciație doar la monocelulare. Mutația este determiată de entropie, și aceasta determină întotdeauna degradare și nu progres. Total excepțional, mutația poate să favorizeze și apariția unei noi specii, dar numai la unicelulare.
5. Principiul embriologiei comparate
Principiul embriologiei comparate – legea Müller/Haeckel – precizează, că: ontogeneza repetă filogeneza (embrionii organismelor superioare repetă înfățișarea unor embrioni ai organismelor inferioare). Este clar faptul, că este vorba despre o necesitate absolută ca embrionii animalelor superioare să îmbrace, în procesul creșterii, formele viabile ale ființelor din treptele biologice inferioare. Nu este o necesitate speciologică, ci embriologică.
5. Principiul datării radioactive
Pentru înzestrarea selecției naturale cu capacitatea de realizare, se declară, că: toate toate manifestările respective se produc în durate uriașe. Plină de entuziasm, la început, datarea radioactivă – chiar și cea cu C-14 – nu mai reprezintă, actualmente, metodă sigură de determinare a duratelor geologice.În mod concluziv, analiza „Nodului gordian speciogenetic” precizează că numai ființele monocelulare pot da naștere la specii monocelulare (bacteriile, virusurile etc). Ființele pluricelulare, din cauza complexității, nu pot să nască specii noi, ci doar variabilități ale propriei specii.
III. NODUL GORDIAN ANTROPOGENETIC (Apariția omului)
Problema fundamentală a acestui salt constă în trecerea naturală de la animal la om, adică de la natură la cultură. Ce ne spun principiile naturii și cele ale culturii despre posibilitatea sau imposibilitatea producerii spontane a acestui salt cultural.
1. Principiul structurii spirituale
Evoluția consideră, că: omul apare în mod natural, producând din propria sa structură materială, structura sa spirituală. Omul este considerat, așadar, o natură care conține două naturi: natura materială care produce, în mod spontan, natura spirituală. Realitatea precizează că spiritul omului constă în capacitatea creierului acestuia de-a trece de la semnul natural (primul sistem de semnalizare) la semnul noțional (cel de-al doilea sistem de semnalizare). O trecere care are loc pe calea simbolică. Adică o manifestarea care necesită un centru potențial (centrul vorbirii), și un limbaj preexistent (limbajul matern).
2. Principiul structurii sociale
În conceptul evoluționist se consideră că: omul produce în mod natural societatea umană, și că societatea umană, la rândul ei, produce omul.
Realitatea concretă demonstrează că omul se naște cu capacitatea potențială naturală de a fi o ființă socială, o capacitate potențială concretă, care poate naște ființa umană, prin mediul informațional social-uman. Se dovedește astfel, că omul este o creație divină (substrat uman potențial), și o cultivare informațională (dezvoltarea socială a substratului respectiv).
*
Studiul vieții terestre demonstrează că natura vie este, din punct de vedere spontan, o excepție absolută. Viața este o creație divină. Și totuși în natura actuală, datorită entropiei, este posibilă și o anumită variabilitate naturală.
În concluzie, din cauza entropiei, viața nu este, așa cum cred evoluționiștii, un scop spre care tinde materia Universului. Dimpotrivă, entropia distruge orice urmă de viață pretutindeni, oriunde vreo mână inteligentă ar crea-o. Entropia nu poate fi învinsă niciodată de către materia însăși. Este necesară o mână din afara ei ca să-i potolească furia. Entropia nu cunoaște principiul ordinii progresive, ci doar principiul dezordinii progresive.
Nu poate exista viață, de la sine, nicăieri în Univers. Matematicienii spun că probabilitatea vieții într-un Univers entropic este zero, iar probabilitatea dezordinii este de sută la sută. După evoluționiști, ar trebui ca Universul să gâlgâie de la un capăt la altul de viață. Dimpotrivă, Universul este mort, și viață nu poate fi decât acolo unde este creată.
CREAÅ¢IUNE-EVOLUÅ¢IE
Unii gânditori de tipul religiei materialiste (formă a relativismului post-modernist), contabilizează în sistemul lor de gândire, conceptul mixt: creațional-evoluționist. Este vorba despre o poziție de plutire în două luntre. Ideea acestora pornește de la două observații comune:
– Demonstrarea clară a faptului că aparția vieții, din punct de vedere natural, este imposibilă (biogeneza).
– Demonstrarea clară a faptului că viața suferă mereu modificări, din punct de vedere natural (variabilitatea).
Și ca să împace, atât filozofia religioasă, cât și filozofia ateistă, acești gânditori semi-religioși concep teoria mixtă a vieții terestre (creațiune-evoluție).
Cea dintâi supoziție – craționismul – este deplin adevărată. Numai o inteligență poate genera procesul viu. Celula fiind o structură complexă, necesită un constructor.
Cea de-a doua supoziție – evoluționismul – are două obstacole majore:
– Saltul evolutiv al lumii biologice ar avea loc prin mutație. Un fenomen care interesează o celulă sau mai multe. Numai la monocelulare se poate produce o a altă specie. La pluricelulare, mutația unei celule sau a mai multora, nu modifică natura întregului complex de miliarde de celule.
– Saltul evolutiv de la animal la om are loc prin înzestrare naturii umane cu aparatul potențial de trecere de la natură la cultură. În scopul acesta, este nevoie de creațiune, pentru potențialitatea umană, și de lumea culturii, pentru prelucrarea acestuia.
Ca atare, nici speciația nu poate avea loc la scară universală, nici umanitatea nu poate avea loc, în mod natural, fiind necesară, atât creația preliminară a naturii umane, cât și cultura umană preliminară.
În consecință, nici evoluția, nici evoluția-creațiune nu pot exista în biblioteca de aur a cunoștințelor noastre reale despre natura vieții terestre.
În concluzie, „Întâmplarea naturală” poate crea și ordine, și dezordine, dar nu poate diferenția ordinea de dezordine, ca să poată să creeze numai ordine. În schimb, „Inteligența creatoare” putând diferenția ordinea de dezordine, este singura în stare să creeze noi ordini existențiale.
Cornelius Greising
Material preluat de la www.intercer.net