Nu este ușor să dai o definiție precisă pornografiei deoarece diferite culturi și sisteme juridice au abordări diferite față de această problemă. Ne reamintim declarația unuia dintre cei mai mari juriști de la Curtea Supremă a Statelor Unite, că deși s-ar putea să aibă dificultăți în definirea pornografiei, cu siguranță el o recunoaște atunci când o vede!
Pornografia, care inițial era literatură ce prezenta prostituate, iar acum este pur și simplu formată din scrieri cu conotații obscene și sexuale, este considerată de Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea ca fiind atât înjositoare, cât și distrugătoare. Aceasta a devenit o industrie de miliarde de dolari. În formele sale cele mai grave de deviații sexuale ea include copii. Unii susțin că este protejată de “libertatea de exprimare”, putând constitui o expresie artistică.
În opinia noastră, aceste susțineri sunt în mare măsură fabricate pentru a-i proteja pe cei care scot o mulțime de bani din această afacere nerușinată.
Este înjositoare deoarece femeile (și bărbații) și chiar copiii sunt considerați drept obiecte sexuale disponibile, nu drept ființe umane, minunat create după chipul lui Dumnezeu. Creează dependență și pervertește percepția, solicitând din ce în ce mai mult și oferind din ce în ce mai puțin, în timp ce victimele desensibilizate moral și sexual caută excitații din ce în ce mai puternice, dar nu obțin nimic în cele din urmă.
Pornografia corupe, nu atât de mult în mod direct, cât prin mutilarea treptată a emoțiilor și a percepției mentale, astfel încât individul dezumanizat are slabe șanse de apărare împotriva atacului crâncen al drogurilor, riscând în cele din urmă să devină un alt caz în statistici ce contribuie la decăderea standardelor de decență și demnitate ale societății.
Știința și psihologia modernă au demonstrat că toate experiențele noastre trecute, tot ceea ce vedem sau citim, sunt înregistrate pentru totdeauna în mintea noastră. S-ar putea să nu fim în stare să ni le amintim și să le vizualizăm la comandă în conștientul nostru, dar ele sunt acolo și orice experiență traumatică le poate scoate la suprafață. Având în vedere acestea, cât de minunată este percepția psihologică – inspirația – a apostolului Pavel, care oferă acest sfat de aur: “Prieteni, tot ce este adevărat, tot ce este nobil, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit și grațios, tot ce este minunat și admirabil – umpleți-vă mintea cu aceste lucruri” (Filipeni 4:8, trad după versiunea NEB). Atunci nu va mai fi loc pentru ceea ce este rău sau chiar îndoielnic, iar adventiștii vor fi “copii ai lui Dumnezeu, fără vină, în mijlocul unui neam ticălos și stricat, în care străluc[esc] ca niște lumini în lume” ( Filipeni 2:15).
NOTA:
Aceaasta întrebare È™i răspunsul aferent este preluat din cartea „101 Intrebări pe care È™i le pun adventiÈ™tii” scrisă de John Graz È™i Bart Beach. Întrebările din această carte sunt reale, trimise de către membri ai Bisericii. Cu toate acestea, răspunsurile nu se consideră a fi replici oficiale.
John Graz și Bert Beach nu au pretenția de a oferi soluții infailibile sau de a reprezenta ultimul cuvânt. Însă, având în vedere experiența bogată în cadrul denominațiunii, pe cea de conducători și educația lor, ei au oferit răspunsuri bine gândite și interesante la multe întrebări și probleme propuse.
Sursa: www.adventist.ro