Învățătura creștină se bazează pe un mare eveniment care a avut loc – VENIREA DOMNULUI ca Miel de Jertfă pentru răscumpărarea noastră din păcat -, și pe un mare eveniment care va avea loc – VENIREA Domnului ca Rege al regilor și Domn al domnilor pentru proslăvirea celor mântuiți de El. Acest al doilea eveniment, pe care îl așteptăm este numit “FERICITA NOASTRĂ‚ NĂ‚DEJDE”.
În acest context nu e de mirare că întrebarea de căpătâi a creștinului este, CÂND VA VENI DOMNUL? Pentru prima dată ea a fost pusă de către ucenici mai înainte de înălțarea Sa, mai înainte chiar de a înțelege că El trebuie să PLECE și să VINĂ‚. Cumva subconștient. “Spune-ne când se vor întâmpla aceste lucruri? Și care va fi semnul VENIRII Tale?” Ce știau ucenicii despre VENIREA Domnului, la acel moment, când la înălțarea Sa nu pricepeau nimic și a trebuit ca îngerii să le spună “Acest Isus care S-a înălțat la cer din mijlocul vostru, VA VENI în același fel cum L-ați văzut mergând la cer!”? Uitaseră tot scenariul profetic pe care Domnul îl desfășurase minții lor înainte de crucificarea Sa cu puțin și chiar de mult înainte cel descris în Matei 16, 27 când le spusese “Căci Fiul omului are să vină în slava Tatălui Său, cu îngerii Săi…”.
După Evanghelii au fost scrise Epistolele și Apocalipsa lui Ioan, în care problema VENIRII DOMNULUI a fost reluată iar și iar în diferite forme, devenind CREZUL Bisericii.
Evenimentul VENIRII DOMNULUI în slavă, a făcut subiectul cunoașterii chiar înainte de VENIREA Sa prin întrupare pentru crucificare ca expiere. La ea se referea “Enoh, al șaptelea patriarh” când zicea ceea ce amintește Iuda în cartea sa: “Iată a venit Domnul cu zecile de mii de sfinți ai Săi”. La ea se referea Zaharia când scria: “Și atunci, va veni Domnul, Dumnezeul meu, și toți sfinții împreună cu El”. La ea se referea Daniel când profetiza “iată că pe norii cerului a venit unul ca un fiu al omului… I s-a dat stăpânire, slavă și putere împărătească… o stăpânire veșnică…”
Între timp, pentru a ușura înțelegerea profețiilor, următoarea VENIRE a Domnului a fost numită “A DOUA VENIRE” sau “REVENIREA Domnului”. Foarte bine. Acum, avem de înțeles dacă A DOUA VENIRE a DOMNULUI este evenimentul profetic de înaintea MILENIULUI (Apocalipsa 20), sau cel de la sfârșitul MILENIULUI. Cronologic, cea de a DOUA VENIRE a Domnului este cea dinaintea mileniului, pentru că cea de după mileniu, deși nimeni nu o numește încă așa, ar fi A TREIA VENIRE.
În acest fel de înțeles lucrurile, ar însemna că toate textele profetice (sau majoritatea lor) despre VENIREA DOMNULUI – a doua venire -, se referă la un moment în timp când un eveniment de măreție nemaipomenită va avea loc. “Cum iese fulgerul de la răsărit și se vede până la apus, așa va fi VENIREA Fiului omului”. “Atunci se va arăta în cer semnul Fiului omului, toate semințiile pământului se vor boci și vor vedea pe Fiul Omului VENIND pe norii cerului cu putere și cu o slavă mare. El va trimite pe îngerii Săi cu TRÂMBIÅ¢A RĂ‚SUNĂ‚TOARE și vor aduna pe aleșii Lui din cele patru vânturi, de la o margine a cerului la cealaltă”. “Căci Însuși Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui Arhanghel și cu TRÂMBIÅ¢A lui Dumnezeu, se va pogorî din cer și întâi vor învia cei morți în Hristos. Apoi noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi RĂ‚PIÅ¢I toți împreună cu ei, în nor, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh”. Etc.
Înțelegem că A DOUA VENIRE a Domnului nu este pentru a STA cu noi PE PĂ‚MÂNT, ci pentru a ne LUA cu El în CER. Măreția acestui eveniment nu dă loc interpretării de “răpire în secret”. Domnul nu are nimic de ascuns. Numai printre oameni răpirile sunt în secret. Cuvântul “răpire” are aici înțelegerea de “smulși”, “luați” cu braț puternic de sub stăpânirea diavolului și transferați la scenă deschisă în împărăția slavei.
Cu iertare pentru paranteza făcută, revin la întrebartea de bază: CÂND VA VENI DOMNUL? Cel mai frecvent răspuns, NU ȘTIM. Dar CÂND NU VA VENI DOMNUL? Biblia zice: “NU VA VENI înainte ca să fi venit lepădarea de credință și de a se descoperi omul fărădelegii, fiul pierzării…”. Acum, chiar mă întreb serios: A venit lepădarea de credință? S-a descoperit omul fărădelegii? Se poate vorbi despre IMINENÅ¢A venirii Domnului?
Lumea creștină se împarte în: “Domnul poate veni oricând” și “Domnul nu poate veni mai înainte ca…” Evident nu este vorba de “putința” Domnului în înțeles noțional, el fiind OMNIPOTENT, ci de VENIREA Sa practic, concret. Se merge la culcare cu gândul că El poate veni peste noapte, se merge la culcare, de exemplu, că mai întâi trebuie impus semnul fiarei.
NU ȘTIM CÂND VA VENI DOMNUL.
ȘTIM CÂND NU VA VENI DOMNUL.
Dacă știm când NU va veni Domnul, nu înseamnă că știm când va veni?
La acest punct o mie de mâini sunt ridicate cu același răspuns. “Nu este treaba voastră să știți vremurile sau soroacele”, dar se uită că acest răspuns nu este la întrebarea “CÂND VEI VENI”, pentru că ucenicii nu realizau că VA PLECA, ci este răspuns la întrebarea care îi interesa pe ei, “așezarea împărăției lui Israel”. Cât privește VENIREA DOMNULUI, ce frumos ar fi să știm mai mult!
Benone Burtescu (dburtescu@aol.com)
Material preluat de la www.intercer.net