Unui grup de conducatori ai bisericii noastre li s-a acordat acum cativa ani in urma un interviu de catre presedintele Americii . Unul dintre cei prezenti acolo a descris ceea ce a avut loc in timp ce asteptau la Casa Alba pentru a fi prezentati presedintelui . Unul si-a aranjat cravata . Altul a scos o mica oglinda din buzunar si a inceput sa-si aranjeze mustata.
Altul a scos pieptenul iar altul si-a scos batista si si-a lustruit cu grija pantofii . Poate zambiti , dar toti vrem sa aratam mai bine ca oricand , in special cand intalnim pe cineva pe care il respectam si il admiram . Ar fi considerata o dovada de prost gust , chiar o insulta sa te prezinti intr-o ocazie purtand haine decolorate si pantofi prafuiti .
Isus a vorbit despre un om care a facut mai rau decat atat . Matei 22,1-12 .
Cartea Apocalipsei ne ofera detalii cu privire la aceasta nunta . Apoc. 19,9 .
Se apropie ziua cand Isus se uneste cu mireasa Lui , biserica , in vederea nuntii .
Deci aceasta parabola prezentata de Isus se refera la evenimentele finale premergatoare revenirii Sale .
Imparatul a intampinat dificultati in a determina pe oaspeti sa vina la nunta . Primii care au primit invitatia nu au fost interesati .Matei 22, 3-5 . Asa ca el a spus slujitorilor lui sa-si extinda aria cautarilor . Matei 22, 8-10 . Cand Isus a spus aceasta porabola despre invitatia adresata tuturor , si buni si rai , El stia ca nici unul nu este bun . Ap Pavel precizeaza in Romani 3,10-11 . Biblia ne arata aici foartae clar ca noi suntem falimentari in ce priveste neprihanirea . Invitatia este adresata si celor buni si celor rai . Calificarea de a avea un loc la nuntaa fiului de imparat nu depinde de cat de rai sau de buni suntem ci daca am acceptat sau nu invitatia .
Era obiceiul pe vremea Domnului Isus ca o persoana instarita , cum era un rege , cu ocazia pregatirilor de nunta nu numai sa trimita invitatii , ci sa ofere celor invitati haine .
Aceasta nu lasa loc de scuze in cazul refuzarii invitatiei sau in cazul prezentarii la nunta imbracat necorespunzartor . Imparatul a facut cheltuieli importante pentru a pune la dispozitie haine de nunta , si cineva care ar fi venit la nunta fara sa i se ofere o haina , ar fi constituit o insulta la adresa imparatului , si intrun anume sens intregii imparatii .
Matei 22,11 . Probabil ne-ar placea sa credem ca purta haine decolorate si pantofi uzati . Dar daca facem analogia cu Apocolips 3,17-18 el nu le avea deloc .
Imaginati-va pe acest om in fata imparatului mutinduse de pe un picior pe altul . Imparatul i se adreseaza cu blindete .Matei 22,12 . I se ofera ocazia sa dea o explicatie , dar el ramane mut . Matei 22, 13. 14 . Sa privim mai atent la haina de nunta pe care acest om nu a imbracat-o . Apocalips 19 6-8 . Iar aceasta neprihanire Ieremia o numeste – "Domnul, Neprihanirea noastra!" Parabole –Haina de nunta –
Prin cercetarea de catre imparat a oaspetilor veniti la nunta, este infatisata lucrarea judecatii. Oaspetii veniti la ospatul Evangheliei sunt aceia care marturisesc a sluji lui Dumnezeu, aceia ale caror nume sunt scrise in cartea vietii. Dar nu toti aceia, care marturisesc a fi crestini, sunt si adevarati ucenici. Mai inainte ca rasplatirea finala sa fie acordata, trebuie sa se hotarasca cine dintre acestia este pregatit sa ia parte la mostenirea celor drepti. Aceasta hotarare trebuie luata mai inainte de a doua venire a Domnului Hristos pe norii cerului; caci atunci cand El vine, rasplata Sa este cu Sine, "ca sa dea fiecaruia dupa fapta lui" Apocalips 22, 12. Deci, caracterul lucrarii fiecarui om va fi hotarat mai inainte de venirea Sa, si fiecaruia dintre urmasii Domnului Hristos, rasplata ii va fi data dupa faptele sale.Judecata de cercetare are loc in curtile ceresti, in timp ce oamenii locuiesc inca aici pe pamant. Viata tuturor acelora care marturisesc a fi urmasi ai Sai trece prin fata lui Dumnezeu. Toti sunt cercetati dupa cele ce sunt scrise in cartile din ceruri si destinul fiecaruia este hotarat pentru totdeauna, dupa faptele sale.Prin haina de nunta din parabola, este reprezentat caracterul cel curat, fara pata, pe care il vor avea adevaratii urmasi ai Domnului Hristos. Bisericii ii este dat "sa se imbrace cu in subtire, stralucitor si curat" fara sa aiba vreo "pata, vreo zbarcitura sau altceva de felul acesta". Efeseni 5, 27. Sfanta Scriptura ne spune ca "inul subtire sunt faptele neprihanite ale sfintilor". Apocalips 19,8. Tuturor acelora care, prin credinta, il primesc ca Mantuitor personal, le este data neprihanirea Domnului Hristos, caracterul Sau cel nepatat.
Haina cea alba a neprihanirii a fost purtata de primii nostri parinti, cand ei au fost asezati de catre Dumnezeu in Edenul cel sfant. Ei au trait intr-o desavarsita ascultare de vointa lui Dumnezeu, intreaga tarie a iubirii lor era data Tatalui lor ceresc. O lumina placuta si frumoasa, lumina lui Dumnezeu, inconjura perechea cea sfanta. Aceasta haina de lumina, era un simbol al vesmintelor lor spirituale de cereasca nevinovatie. Daca ei ar fi ramas credinciosi ascultarii de Dumnezeu, atunci aceasta lumina ar fi continuat sa-i cuprinda. Dar cand prin neascultare au pacatuit, ei au taiat legatura lor cu Dumnezeu, iar lumina care-i inconjura, s-a departat de la ei. Goi si plini de rusine ei au incercat sa inlocuiasca hainele ceresti, cosind laolalta frunze de smochin, pentru a se acoperi cu ele.
Din zilele neascultarii lui Adam si Eva, acest lucru il fac toti cei care calca Legea lui Dumnezeu. Ei au cusut laolalta frunze de smochin pentru a acoperi goliciunea adusa de calcarea Legii lui Dumnezeu. Ei au ajuns sa poarte haine facute dupa propriile lor pareri; prin faptele lor, ei au incercat sa-si acopere pacatele si sa se faca astfel primiti inaintea lui Dumnezeu.Dar lucrul acesta nu poate fi facut niciodata. Omul nu poate inventa nimic care sa ia locul hainei nevinovatiei pe care el a pierdut-o. Nici un acoperamant din frunze de smochin, nici o haina lumeasca nu poate fi purtata de catre aceia care stau cu Domnul Hristos si cu ingerii la ospatul nuntii Mielului.Numai vesmantul pe care Domnul Hristos ni l-a dat, numai acela ne face in stare sa putem sta in prezenta lui Dumnezeu. Acest acoperamant, haina indreptatirii Sale, Domnul Hristos il va aseza asupra fiecarui suflet credincios, pocait. "Te sfatuiesc", spunea El, "sa cumperi de la Mine… haine albe, ca sa te imbraci cu ele, si sa nu ti se vada rusinea goliciunii tale". Apocalips 3,18.
Aceasta haina, tesuta in razboiul cerului, nu are in ea nici chiar un singur fir facut dupa parerea omului. In natura Sa omeneasca, Domnul Hristos a lucrat un caracter desavarsit, iar acest caracter Se ofera sa ni-l dea si noua. "Toate faptele noastre bune (toata neprihanirea noastra, tr. engl.) sunt ca o haina manjita". Isaia 64, 6. Tot ceea ce putem face noi, este manjit de pacat. Dar Fiul lui Dumnezeu "S-a aratat ca sa ia pacatele; si in El nu este pacat". Pacatul este definit ca fiind "faradelege," 1 Ioan 3,5.4. Dar Domnul Hristos a fost ascultator de toate cerintele Legii. Despre Sine El spunea: "Vreau sa fac voia Ta, Dumnezeule! Si legea Ta este in fundul inimii mele". Psalmul 40,8. Pe cand se afla pe pamant, El spunea ucenicilor Sai: "Eu am pazit poruncile Tatalui Meu". Prin ascultarea Sa desavarsita, a facut posibil ca fiecare fiinta omeneasca sa asculte de poruncile lui Dumnezeu. Cand ne supunem Domnului Hristos, atunci inima noastra este unita cu inima Lui, vointa noastra se cufunda in vointa Lui, mintea noastra devine atunci una cu mintea Lui, iar gandurile sunt robite Lui. Atunci, noi traim viata Lui. Aceasta inseamna sa fii imbracat cu haina neprihanirii Sale. Atunci, Domnul privind asupra noastra, nu vede haina cusuta din frunze de smochin, nu vede goliciunea si diformitatea pacatului, ci vede propria Sa haina a neprihanirii, care este ascultarea desavarsita de Legea lui Dumnezeu.
Invitatii de la ospatul nuntii au fost cercetati de catre imparat. Numai unii au fost acceptati si anume, aceia care au ascultat de cerintele Lui si s-au imbracat cu haina de nunta. Tot la fel stau lucrurile si cu oaspetii invitati la ospatul Evangheliei. Toti trebuie sa fie cercetati indeaproape de marele Imparat si numai aceia sunt primiti, care s-au imbracat cu haina neprihanirii Domnului Hristos.
Neprihanire inseamna a face ceea ce este drept, caci toti vor fi judecati dupa faptele lor. Caracterele noastre se dau pe fata prin ceea ce facem. Faptele arata daca credinta este sau nu adevarata.
Pentru noi, nu este de ajuns sa credem ca Domnul Hristos nu este un inselator, ca religia Bibliei nu este o fabula in mod iscusit ticluita. Noi putem crede ca numele lui Isus este unicul nume sub soare prin care putem fi mantuiti si totusi, s-ar putea sa nu facem din El, prin credinta, Mantuitorul nostru personal. Nu este suficient a crede teoria adevarului. Nu este de ajuns a ne marturisi credinta in Hristos si a avea numele inscrise in registrele comunitatii. "Cine pazeste poruncile Lui, ramane in El, si El in el. Si cunoastem ca El ramane in noi prin Duhul, pe care ni L-a dat". "Si prin aceasta stim ca il cunoastem, daca pazim poruncile Lui", 1 Ioan 3,24; 2,3. Aceasta este adevarata dovada a pocaintei. Oricare ar fi marturisirea noastra de credinta, ea nu valoreaza nimic, daca Domnul Hristos nu este descoperit in noi prin fapte ale neprihanirii.
Prin urmare , imparatul vine in aceasta parabola a judecatii de cercetare sa-si vada oaspetii , sa-i examineze , sa-i studieze . El urmareste cel putin doua lucruri . Mai intai , examineaza sa vada daca invitatia a fost acceptata sau nu , iar in al doilea rand , el urmareste sa vada daca haina de nunta a fost imbracata . Deci darul invitatiei si darul hainei sunt inseparabile . Haina este la fel de gratita ca si invitatia . Sa ne rugam Domnului sa ne arate cum se poate realiza aceasta in viata noastra . Coloseni 2,6 .
Nu ati dori sa raspundeti invitatiei ? Imparatul ne invita la nunta Mielului . Cum raspundem ?
–Imparatul , imparatilor si Domnul domnilor am primit invitatia de a fi prezent la nunta Fiului Tau Isus . Te rog scuza-ma dar …… Sau – Am primit invitatia Ta urgenta sa fiu prezent la nunta singurului Tau Fiu . Ma grabesc sa-ti raspund . Prin harul Domnului voi fi acolo .
P.S. Si multumesc pentru superba haina